Raportaĵo de la 7-a renkontiĝo de ĈEJ/Česky

El la retpaĝaro de Ĉeĥa Esperanto-Junularo.

Rimarko: Tiu ĉi teksto ekzistas ankaŭ en esperanto-versio, kiun vi povas rigardi ĉe alia paĝo.

7. setkání České esperantské mládeže se uskutečnilo 12.14. listopadu 2010 v Žirovnici. Setkání se zúčastnilo 20 esperantistů, včetně hostů z Rakouska a Slovenska. Dne 13. listopadu 2010 se v rámci jeho programu sešla i 6. valná hromada ĈEJ, která zvolila nové vedení a přijala výroční zprávu.

Enhavo

Vypráví Mirek

Mirek
Enlarge

Jak krásné město pro naše setkání, jak krásné místo pro naše setkání, jak úžasná akce...

Ano, o tom všem budu hovořit, ale nejdříve bych měl vysvětlit, o co vlastně jde... nu, o setkání ĈEJ (Česká esperantská mládež) v Žirovnici, které proběhlo od 12. do 14. listopadu 2010.

Přípravné práce

Po jednoroční pauze na mne opět připadla úloha spoluorganizátora, společně s Danem. Mým hlavním úkolem bylo sepsat pozvánky hostům na naše setkání. Přišly zprávy ze Slovenska a Rakouska, takže to vypadalo, že nás čeká mezinárodní setkání. Přesto jsem musel osobně volat některým lidem, jejichž účast byla žádoucí, nebo některé věci rychle projednat s Danem. Naštěstí jsem měl od Vodafonu na týden bezplatné volání, takže jsem se nemusel ohlížet na délku hovoru a mohl jsem tak téměř kdykoliv vyřešit něco důležitého s Danem.

Ve středu před pátečním odjezdem jsem však celý den pracoval a pochyboval jsem o tom, zda na setkání nebudu pořád jen spát, z té únavy. V pátek se naštěstí již moje tělo necítilo tak unavené a po obědě jsem vyrazil na hlavní nádraží, kde jsem se sešel s Jurajem ze Slovenska. Zbývala více než hodina do odjezdu, rozhodl jsem se tedy zajít s Jurajem za mým zaměstnavatelem a předat mu několik dokumentů. Pak jsme se ještě prošli na náměstí Svobody s novými kontroverzními hodinami (podle některých lidí vypadají jako mužský pohlavní orgán) a potom jsme se již vrátili na nádraží. Mezitím mi volali z Pelhřimovského deníku, se kterými jsem se domluvil na čase jejich návštěvy: na začátek valné hromady. Bohužel jsem se však dozvěděl také od Gregora Hinkera, že kvůli pracovním povinnostem nemůže přijet.

Ať žijí náhody (nebo ne?)!

Kráčím s Jurajem k vlaku a koho nevidím: Aleše Tomečka! To je vynikající náhoda, ačkoliv již nevěřím na náhody. Ve vlaku řešíme web www.esperanto.cz a jeho vzhled pro mládež, také proto, že Aleš se našeho setkání nemůže zúčastnit.

Po třech hodinách ve vlaku, během kterých jsem si celkem odpočinul, vystupuji s Jurajem ve stanici Počátky-Žirovnice a loučíme se s Alešem. Protože je však stanice mimo město Žirovnice, přijíždí pro nás autem Max Kašparů, esperantista z Pelhřimova, který nám zajistil ubytování na faře. Po pěti minutách jízdy jsme na místě.

Na místě je již Pavla Dvořáková s manželem Vláďou a také Věra Marešová s Blankou, svou žákyní.

Protože je již čas na večeři, dlouho nečekáme a povečeříme nachystaný guláš! Nechybí tak velmi kvalitní místní chléb a červené víno (v duchu přirovnávám chléb a víno k poslední večeři Ježíše).

Před osmou hodinou přijíždí Vlasta Diktátorka a Vítek. Po osmé hodině konečně přijíždí taktéž předseda ĈEJ, Dan, s přítelkyní Janou, a hlavně také další cizinci – dva Rakušané – Matthias a Christoph. Také oni povečeří.

Během zbytku večera se již jen bavíme o méně důležitých věcech.

Sobota

V sobotu se budím konečně odpočatý a připravený na valnou hromadu.

Dopoledne vyrážíme na procházku a navštívíme letní divadlo a divadlo (kde v neděli bude mše svatá) a jdeme ne k řece, ale k rybníku (jež však sloužil pro obranu města).

Mezitím přijíždí autem Tomáš, Jirka, Standa a Bára. Po procházce se jdeme naobědvat do místní restaurace s dobrými cenami. Po obědě se vracíme na faru, protože se již blíží čas, kdy bude valná hromada. Ale v čase oficiálního začátku skutečně přijíždějí novináři! Rychle se rozhodujeme, že během zodpovídání na dotazy novinářů (zpovídán jsem byl já s Danem) bude ideální čas pro přihlášení nové členky, Blanky a my tak budeme mít 9 účastníků s hlasovacím právem.

Valná hromada proběhla letos klidněji v porovnání s loňským „pučem“, kdy Dan nahradil Marka ve funkci předsedy. Přesto, během hlasování o běžných členech výboru jsme museli hlasovat třikrát. Nakonec jsem z výsledku nebyl ani příliš smutný, že již nebudu ve výboru, protože jsem se stal při následné volbě členů revizní komise členem tohoto orgánu.

V šest hodin večer po diskusích o různých tématech oficiálně ukončujeme valnou hromadu a povečeříme, opět guláš.

Po večeři se ale ještě někteří z nás vrací k počítači Dana k diskusi o webu. Nakonec, po této diskusi, je oficiální přípitek na naše setkání.

Neděle

V neděli jsem se vzbudil, posnídal, povídal si s ranními ptáčaty a čekal na spáče. Stejně jako loni, jsme posnídali i česnečku, kterou uvařila Vlasta. V jedenáct hodin jdeme na mši svatou, během které mluví v esperantu i Max Kašparů, a po mši se seznamujeme i s jeho manželkou. Ale to už se blíží čas našeho odjezdu. Max nás opět odveze na nádraží a v 13:39 nastupujeme do vlaku.

Ať žije společné cestování! Cestuji zpět společně s kamarády z Rakouska, Jurajem ze Slovenska a také s Danem a Janou, v porovnání s páteční cestou je tedy více zábavy a diskusí. Během cesty jsem dopsal zprávu o průběhu valné hromady.

Před pátou hodinou přijíždíme na čas do Brna. Přišel čas se rozloučit. Chtěl bych ještě počkat s Rakušany a také Jurajem, než přijede jejich vlak, ale bohužel spěchám domů, jdu tedy jen s Danem a Janou na náměstí Svobody a ukazuji jim ony slavné hodiny a potom jdu na tramvaj domů.

Závěr

Pln pozitivních vzpomínek, pln pozitivního pocitu, že naše setkání bylo úspěšné a přijelo více lidí než kdy jindy dříve, přijíždím domů, vítám se se svým psem a nějak se zkouším adaptovat se na to, že mne čeká několik úkolů, ale naštěstí jsem v porovnání s pátkem odpočatý a připraven některé z úkolů hned udělat.

V pondělí si pročítám článek, který napsali novináři o našem setkání a raduji se – ano, naše setkání bylo úspěšné! –mir-

Články

Fotky

Komiks

• "Vraždy v Žirovnici???" od Mirka: část 1 (http://miropiro.wz.cz/zirovnice/prvni_dil_komiksu.jpg), část 2 (http://miropiro.wz.cz/zirovnice/druha_cast_komiksu.jpg), část 3 (http://miropiro.wz.cz/zirovnice/treti_cast_komiksu.jpg), část 4 (http://miropiro.wz.cz/zirovnice/ctvrty_dil_komiksu.jpg)